hemma igen..

godkväll mina glada bloggälskare :)
nu är jag hemma från Piteå, äntligen kan jag känna.. för tåg turen var så låååååång :o
aja, nu ska ni få höra om mina dagar i Piteå lite kort fattat :)

Piteå:  Vi åkte till Piteå för att träffa min kusin, när vi var där så gick vi runt i olika affärer, och jag shoppade lite saker som vanligt ;) det var roligt att vara där, och på Lördagen var vi i Piteå havsbad, fast vi badade inte, utan jag och min kusin Ella 3år "lekte" i ett jätte stort lekland, det fans studdsmatta, typ mjuka saker och ruchelkanor :) ( ursäkta min stavning(a))
aja, på söndagen ca kl 12 åkte vi till Luleå, för kl 21.12 skulle tåget gå, och jag o mamma skulle åka hem..

Luleå:  Jag, Ella, Ylva och mamma gick runt i alla shopping hus och i alla andra affärer, vi shoppade lite där också faktigst :) också åt vi där, men sedan typ 15 åkte Ella och Ylva hem, och jag o mamma gick fortfarande i olika affärer, alla shopping center stängde 19.00 och jag o mamma skulle likssom ta tåget kl 21.12 :o men vi gick i affärerna tills dom stängde, sedan gick vi till bussterminalen där, för vi hade låst in väskan där, men där vid bussterminalen stängde 20.00 så vi fick gå till tåget, vi skulle sätta oss i vänt rummet, men tåget hade redan kommit in på perongen fast det var 1timme innan det skulle gå, men jag och mamma gick in och satte oss på tåget, sedan skulle det börja rulla..

Tåg resan: på tåget hade jag och mamma bord plats, och det var ingen på hela resan som satte sig brevid ngn av oss, så vi hade två säten var hela vägen, sköönt (H) aja, vi åkte läänge och sedan mitt i natten så hände det ngt med ngn el legning, så tåget blev 2 timmar försenat :o jobbiiiiigt men det gick ju bra iallafall, för tågchofören bjöd på macka och dricka gottgott :) och sedan åkte vi vidare många timmar, sedan blev vi ennu mera försenade för vi var tvugna att släppa fram massa tåg på vägen, så vi var alltså 2 timmar och 45min försenade :o så dom bjöd på lunch då, alltså macka och dricka igen :P men bättre än ingenting, aja sedan kom vi äääääntliiigen fram till stockholm.

Stockholm: I stockholm mötte jag o mamma david han var där med några kompisar, men jag o mamma ville bara kolla i lite affärer, vi gick runt.. och vi handlade faktigst lite där oxå :)
men vi gick inte runt länge där, utan bara till typ ngra affärer, sedan åkte vi hem..
och sedan när vi kom till stationen i södertälje centrum så gick vi till Ticknet och köppte biljetter till Melodifestivalen 2009, yes nu är dom köppta oxå ! :) okej, vi var tvugna att gå på Genrepet i år igen, det är typ 6året irad, men final biljetterna tar alltid slut så fort  =/  men det är roligt att gå överhuvutaget ! (Y) :D

Nu:  aja, jusst nu chattar jag lite, och jag kollar på tv, ska bada snart oxå..
men jag skriver säkert innan jag ska sova iaf, annars får ni ha det bra så skriver jag imorgon! :) <3

puss hejj mina sötnosar ! :*

Kommentarer
Postat av: Micaela

Du borde besökt min lilla stad Skellefteå i samma veva ju! ;]

2008-10-31 @ 18:49:23
URL: http://micaelaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0