TURKIET - alanya

hejsan alla glada, nu är jag iallafall hemma igen från det varma turkiet ! det är lite synd, hade gärna stannat, men aja, det var ju roligt att träffa vännerna igen, (:  men nu ska jag kort sammanfatta resan :

ONSDAG: kom ner till alanya i turkiet, vi åkte typ 04.00 på natten till arlanda hemmifrån, och planet gick 07.00. så vi gick runt lite, också han vi inte så mycket mera innan vi skulle sätta oss om bord, (: det känndes skönt att äntligen var på väg utomlans :) aja, på planet serverade dom mat som vanligt, men den var inte god, :/  men aja.. också visade dom el film, dom visade först någon barn film, och sedan Hairspray, och den har jag ju sett förut, men den är värd att se flera gånger.
aja, vi kom fram till alanya typ vid 16.00 eller något sånt.. så först gick vi in på hotellet som heter Riviera, det var fint, oxå gick runt lite och sedan gick vi och badade i poolen, härligt härligt tycket jag ! :)

TORSDAG: vi gick runt och kollade lite i "affärer" och badade mycket i poolen, också på kvällen spelade jag o david minigolf, det var roligt, men han vann, fast inte med så mycket..men aja (a) annars gjorde vi inte så mkt den dagen.

FREDAG: idag har vi badat i poolen som vanligt, också gick vi till en Bazar, det är likssom många affärer bervid varandra, också brukar dom ha lite billigare än dom "vanliga" affärerna, också har dom gärna mycket frukt m.m :)
och på kvällen var det Turkisk show på hotellet, det var jätte roligt, dom som dansade och uppträdde bjöd upp mig hela tiden, så jag skulle likssom dansa för alla andra, pinsamt men endå roligt, också fick jag dansa "magdans" hhaa !
och några bjöd upp min bror David, så skulle han ha en typ planka på magen, och ligga ner, så skulle som kasta knivar med munnen så som ställde sig på plankan, och det var läskigt att se på, eftersom david hade inge skydd eller något.. och jag tror att david var ännu räddare, men det gick ju bra som tur var (Y) :D

LÖRDAG: hejsan, idag var vi uppe borgen, det var jätte häftigt, och sedan efter det gick vi in i Damlatas grottan, den är typ som Lummelunda grottan, det var jätte coolt, men varmt där inne och inte så stort (a) aja, sedan gick vi bara runt i affärer idag igen, och jag köpte en typ "pump lampa" lampan är gjord av en pumpa och pärler och hål, den är jätte fin tycket jag (:
aja, på kvällen typ vid 23.15 så började mamma och david klä på sig och skule gå ner till baren,och jag fattade ingenting men hände på.. jag frågade mamma varför vi gick ner, och mamma sa bara att det skulle vara några som kom förbi typ och dansade lite och massa, så jag tyckte det värkade roligt så klart.. vi gick ner dit och satte oss vid ett bord och väntade..plötsligt smällde några raketer längre bort, och mamma tänkte "tajming" ni ska snart få veta varför.. men aja, jag blev glad och trodde att dom skulle göra så för oss.. och mamma sa att jag skulle kolla efter en buss, och det gjorde jag, vid varge "stora" buss som åkte förbi tittade jag i, men nästa alla var bara turister i.. och mamma tyckte det tog lång tid så hon gick till dom som jobbade och frågade när en buss skule komma, och dom sa vid 00.00 - 01.00 och jag var as trött, men jag ville se vad som skulle hända, och helt plötsligt ser jag en turist buss som stanade vid vårat hotell, men jag tänkte ju inte på det.. och någon sekund senare hörde jag någon ropa "renate,renate" också vände jag mig om och ser Chatarina, min mammas jobbarkompis som vi har åkt utomlans med andra gånger och hennes kompis Sonja, jag blir ju så klart jätte glad och springer till henne.. och det var det som var en överraskning, men mamma sa bara att det var några som skulle komma och dansa, men snacka om smart, för hon lurade mig värkligen, men det var en bra och rolig överraskning ! <3

SÖNDAG: hejsan, idag var vi och badade i havet, det var jätte stora vågor, man kunde inte stå helt.. jag typ flög in med vågorna ! men det var ju värkligen jätte jätte roligt tycket jag ! :D  och vattnet var skönt det var ljummet, :)
aja, på kvällen gick alla fem runt i affärer på kvällen ! (: och annars gjorde vi inte så mycket mera ! (:

MÅNDAG: godmorgon alla glada, idag har vi vart på Jeepsafari, det var värkligen roligaste på hela resan, för i en av dom andra jeeparna satt det en gammal tant, hon kanske var 70 - 80år, och hon skulle likssom hänga med, vi tänkte bah" okej?" aja, det var inte det som gjorde det så roligt, elr jo på sätt och vis, men det kommer sedan, :) aja, vi åkte till olika saker innan vi skulle stanna och äta med alla jeeprana, också hade vi vattenkrig på vägen, men tanten satt med en handuk över huvudet för att inte bli blöt, ;) aja, sedan när vi ätit och skulle tillbaka hemmåt, så snackade vi med han som körde jeepen som tanten satt i, också sa vi att han skulle köra sakta nära våran jeep så vi kunde spruta vatten på tanten, för det hade vi typ försökt hela tiden men inte lyckats, ;) men han gjorde som vi sa och tyckte det värkade roligt.. och vi kollade efter "tantens" jeep, också ser vi dom komma, och han vinkar att vi ska vara berädda att spruta, också gjorde jag det, jag träffade henne, och man såg att hon blev jätte sur, men vi höll på att garva ijäl oss och var jätte glada att vi lyckades till slut (a) :D aja, annars gjorde vi inte så mycket roligt på den kvällen ! :D

TISDAG: idag var vi också i havet, och idag var det ännu större vågor, så idag värkligen flög man in mot land :o :D
aja, senare på kvällen så gick i affärer, och kl 18.00 så hade en "fotokille" som typ jobbade på vårat hotel sagt att han kunde ta fins bilder på mig vid solnedgången, och det gjorde han, det var jätte roligt, jag fick stå som en modell (a) och bilderna blev jätte fina tycker jag, :) aja, efter det så gick vi alla och spelade minigolf, eftersom vi skulle hem nästa dag, så vi ville avsluta resan med något roligt, men jag vann inte denna gången heller, men kom inte sist, jag kom 3:a ! (Y)
aja, senare gick vi i affärer och jag shoppade t-shirtar och addidas tröjja, mycket fina saker :) och sedan när vi kom till hotellet igen så packade vi lite bara.. och efter det var det bara och lägga sig, för vi skulle upp tidigt nästa morgon !

ONSDAG: idah fick vi gå upp kl 07.00 det var jobbigt men jag kunde ju endå sova på bussen på väg till flygplatsen, flyget gick kl 12.50 också var vi framme i arlanda kl 15.30 så det var endå bra att inte var hemma så jätte sent , (:
aja, när jag kom helt hem till mig var kl ca 18.15 och jag satte mig vid datan och sedan packade upp oxå somnade jag ! (:

det var det jag har gjort den veckan i turkiet, en mycket rolgit och upplevele resa måste jag säga ! (Y) :D       puss / r.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0